From Aruba with love

Zaterdag 29 oktober2016

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Terwijl we woensdag bezig waren onze duikspullen tevoorschijn te halen, kwam de divemaster met zijn boot langs om te zeggen dat hij geen tijd had om met ons de spullen te checken en of we even naar kantoor konden komen. Toen bleek dat het voor zaterdag niet meer kon, dus maakten we een nieuwe afspraak voor 5 november. Dan worden eerst onze spullen bekeken en daarna maken we een duik. Ook goed. We hebben alle tijd. Om toch lekker in het water te zijn, gingen we een lekker stuk snorkelen en bekeken het anker nog en keer. We waren namelijk een paar meter verder naar voren gaan liggen. Alles prima!

img_5012Omdat onze dinghy niet lekker in de davits hangt als er een snelle boot langs komt met soms flinke golven, heeft Jakob nu een systeem gemaakt om de boot langszij op te hijsen, wat veel zeilers doen. We hijsen de boot dan met de spinnakerval omhoog en borgen hem voor en achter met een lijn aan het schip. Om schavielen tegen te gaan hebben we er een plat stuk plastic tussen gedaan en dat werkt prima.

Woensdag kwamen Jacqueline, Mischa en Willi van de Sailor Moon bij ons eten. Het bleek dat Willi dinsdag 1 jaar geworden was, dus vierden we dat nog even.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zo grappig om te zien hoe zo’n mannetje zich beweegt over het schip. Hij is natuurlijk niet anders gewend. Het was echt heel gezellig en de lasagne was goed gelukt.

Donderdag probeerden we een auto te huren bij Hertz, maar die hadden alleen nog grote dure auto’s en dat kan ons zeilersbudget niet aan. Dus gingen we met de bus naar San Nicolas. We kochten een dagkaart, zodat we nog meer konden dan alleen heen en weer. Het was een leuke tocht van een uur met een chauffeur, die soms dacht dat hij Max Verstappen was!
Aangekomen in San Nicolas, bezochten we de Tourist Info en daar hoorden we dat er de hele dag niks te doen was en dat alle musea dicht waren. Mmmm. Maar we konden met de bus naar Baby Beach. We liepen snel een rondje door de stad. Er waren heel veel leuke muurschilderingen en er hing toch een lekker sfeertje. En daarna stapten we in een klein busje naar het strand. Baby Beach was heerlijk. Mooi blauw water, een lekker strand met parasols en niet al te veel mensen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

We gingen snel het water in om af te koelen, want het is hier best erg warm.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Omdat Peter (vriend van Jakob) hier jaren geleden een kast getimmerd heeft in het eetcafé van zijn dochter, en verteld had dat hij bij Seroe Colorada, waar ze een huis had, zo het water in kon lopen, gingen we op zoek naar die plek.

En we vonden het bij Rogers Beach. Toch heel bijzonder om even in Peter zijn voetsporen te lopen. En heel gek om die raffinaderij op de achtergrond te zien.

Terug in San Nicolas, moest Charlie’s Cafe bezocht worden. Dat cafe had tijdens en na de oorlog een soort functie als handelspost. De derde generatie Charlie zwaait nu de scepter. Aan de buitenmuur zou het straatnaambord Havenstraatsewal moeten hangen wat Peter er ooit had bevestigd. En jawel, het hing er nog!

img_4999We raakten ook aan de praat met een stel uit Bogota, Colombia en we vertelden, dat we daar binnenkort naar toe zouden gaan. Ze raadden ons aan om ook zeker het Tayona park bij Santa Marta te bezoeken omdat daar de mooiste stranden naast de jungle te vinden zijn. Verder is er een explosie aan kunst op dit moment omdat de artiesten eindelijk de vrijheid krijgen om zich te uiten. Ik ben heel benieuwd. Klinkt allemaal erg goed. Nog even die 300 mijl met moeilijk water oversteken, maar dat gaat ook vast lukken.

We waren om half 6 weer terug, maar gegeten werd er niet meer. Ik was vol van zon en eten en de warme bustocht en ging lekker op bed liggen. Maar ja, om nou zo vroeg te gaan slapen is ook niks, dus eindelijk na een half jaar gingen we een film kijken. Zwarte Vlinders met Carice van Houten. En die was best heftig. Ook wel goed om weer eens iets anders in je hoofd te hebben dan zeilen en mooie dingen zien.

img_5017   img_5013

Vandaag hadden we zo’n dag, waarop je weinig doet, maar alles duurt zo lang, dat de dag om is voor je het weet. We hoefden alleen maar de was weg te brengen en op te halen, kaarten te kopen en een museum te bezoeken. En om 4 uur waren we op de thee met zelfgebakken muffins gevraagd bij Sailor Moon. En ineens was het bijna donker!

We gaan morgen voor een weekje de haven in en hebben de motor van de bijboot weer aan boord gehesen en de bijboot in de davits gehangen. Intussen ook wat warme kleren in een koffer gedaan, want er wordt sneeuw verwacht in Canada. We gaan het zien.

We zijn dus voor een week uit de lucht. En als we terug zijn gaan we ons klaarmaken voor de oversteek naar Colombia. We hebben er zin in.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dit bericht werd geplaatst in Carieb op door .

3 gedachten over “From Aruba with love

1. Rob

Het blijft toch nog steeds een heel mooi avontuur en met weer allerlei nieuwe oplossingen zoals de dingyhy met de spinakerval uit het water halen.
    Die val is toch wel heel functioneel.
    Ik heb net even gekeken naar het weer in Quebec, daar is het op dit moment 4 graden, dat gaat dus een
    mooie temperatuurtest worden de Jonas beman/vrouwing.
    Veel plezier daar in Canada en blijf genieten.
    McThuis

Reacties plaatsen niet mogelijk.