Op avontuur in Colombia

Woensdag 16 november 2016

Als je in zo’n bijzonder land bent als Colombia, waar voorheen de guerrilla activiteiten nog de boventoon voerden, is het wel de bedoeling dat je ook iets gaat ondernemen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nadat we ons gesetteld hadden in Santa Maria, werden de plannen gesmeed. Het eerste avontuur zou Minca worden, een dorpje dat op 600 meter in de Sierra Nevada ligt en dat bekend is vanwege zijn organische koffie en waar het iets koeler is dan in Santa Marta.

Per taxi vertrokken we om 8 uur ’s morgens naar het overstappunt voor de jeep, die ons in een uurtje naar Minca zou brengen. Vanuit het dorp liep een hike naar de Porto Azul watervallen. We zouden gaan lopen, maar onze chauffeur gaf aan dat door de heftige regenval het pad niet echt goed begaanbaar was. Hij nam ons verder mee naar boven over een ongelofelijk modder pad, waarbij zelfs ik het soms eng vond.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bovenaan het pad was een hek en daarna was het nog 10 minuten omhoog lopen. Pittig maar zeer de moeite waard. We zagen de eerste koffie struiken.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA     img_5181

Boven aangekomen was er een hut, waar we konden uitrusten. We dronken koffie uit kleine kopjes en genoten van al het moois.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De terugtocht naar Minca deden we wel te voet. Het was nu wat later en het pad was een beetje opgedroogd, maar nog steeds indrukwekkend. De schoenen en sokken moesten uit om een stroompje over te steken. Wat een heerlijke wandeling. De knieën vonden het ook goed

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

In Minca teruggekomen dronken we wat op een overdekt terrasje, waar de eigenaar ons soep aan bood met groenten en kaas. Het waren flinke kommen en het smaakte prima. We konden weer terug naar Santa Marta met de jeep, die ons bij de lokale markt afzette. Dat is ook iets bijzonders. Daar gaan we nog een aparte keer naar toe. Nu was de energie een beetje op.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA          OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De afgelopen dagen waren we tussendoor druk met het regelen van onze volgende ontdekkingstochten in het land. We hebben nu alles geboekt. Morgen vertrekken we per vliegtuig naar Bogota, daar blijven we 3 nachten. Vandaar vliegen we naar Manzinales en gaan 2 dagen de Haciende Guayabal (koffieplantage) bezoeken om alles over koffie te leren. Vandaar gaan we met de bus naar Medellin en blijven daar 2 nachten. Tot slot vliegen we terug naar Santa Marta.

We gaan vast weer van alles meemaken. Of het lukt om onderweg nog iets op een blog te zetten weet ik niet, maar anders komt er volgende week wel weer een verhaal.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dit bericht werd geplaatst in Colombia op door .

5 gedachten over “Op avontuur in Colombia

1. Jolanda

Wat een ervaringen weer in zo’n ander land, spannend om daar verder te reizen de komende dagen. Heel veel plezier! Ligt de boot dan veilig in de haven?
    De bouw van ons schip begint vormen aan te nemen, bijna alle details zijn rond, we kijken uit naar het voorjaar!

2. Rob

Het blijft toch wel een en al prachtig avontuur.
    We zitten hier wel mee te genieten natuurlijk van al die verhalen.
    Blijf genieten

3. Ria

Wat een vooruitzichten. Spannend. Wens jullie goede vluchten en heel veel belevingsplezier. Voor mij wordt het vanavond een treinreis naar Hilversum Sportpark en daarna met Jantine door na Wilp om morgen in Bussloo naar de sauna te gaan. Lang niet zo spectaculair maar ook genieten. We blijven met jullie meegenieten.

4. Th.Kordelaar

Koffie zal voor jullie nooit meer zijn wat het was, het wordt alleen maar beter.☕️☕️

5. Jessica

Jullie blijven de grenzen op alle denkbare manieren verleggen…fantastisch! Bij het woord Colombia (en zeker Medellin) dacht ik voorheen alleen maar aan drugs en nare dingen…

Reacties plaatsen niet mogelijk.