Oude meesters…..

Donderdag 21 februari 2019

Om zeker te weten dat we een goeie keus hebben gemaakt met de jachthaven, willen we nog een ander haven bezoeken een stukje buiten de stad.

Maar eerst gingen we uitgebreid ontbijten bij het NH hotel aan de Porto Antico. Lekkere verse broodjes, fruit en nog meer gezonde dingen.

Na weer met plezier gekeken te hebben naar  de bootjes voor ons raam, gingen we op pad. We liepen langs een ongezellige weg bij het werkhaventerrein aan de verkeerde kant van snelwegen en kwamen bij een lift naar de benedenstad. Niet leuk, en nog steeds konden we niet bij de jachthaven komen, maar zagen hem wel liggen.

Nou, dat leek ons wel weer genoeg om onze keuze van de haven in het centrum  te verantwoorden. We konden bij de lift van een metrostation weer omhoog en gingen verder genieten van de mooie en gezellige binnenstad.

Eerst koffie in de zon en daarna naar het Palazzolo Ducale om de impressionisten te zien. Het bleek een collectie uit de Johannesburg Art Gallery te zijn, die opgericht was door Lady Florence Philips in 1906. De invloed van deze Art Gallery op Zuid-Afrikaanse kunstenaars, waaronder George Pemba, werd ook getoond. Zeer de moeite waard.

Vandaag was het cultuurdag en er stonden nog 3 paleizen op het lijstje, nl. Palazzi Rosso, Bianco en Tursi. Drie voor de prijs van twee! En ook nog bejaarden korting :-)!

In Palazzolo Bianco hingen zoveel Bijbelse taferelen dat je er bijna ongelovig van werd. Maar er stonden wel hele mooie stoelen.

Palazzolo Tursi was erg leuk met veel meer 19de eeuwse schilderijen, zelfs van Belgen en Hollanders. Ook wandkleden en muziekinstrumenten van Paganini.

Dat is dus echt leuk. Tenslotte bezochten we Palazzolo Rossi en daar hadden de Bijbelse taferelen weer de overhand, dus waren we er redelijk snel vertrokken.

Het was tijd voor koffie en we gingen op zoek naar Ombre Rosse, wat naast restaurant ook biblotheek was.

We gebruikten allerlei kaarten en appjes om het te vinden (een soort geocache) en na goed zoeken kwamen we er. Blij stapten we naar binnen, maar werden weer weggestuurd, want ze hadden pauze….

Gelukkig is er geen tekort aan barretjes en cafés in Genua en genoten we weer van lekkere cappuccino. Met enigszins vermoeide benen liepen we terug naar onze kamer om uit te rusten.

Straks gaan we eten in een restaurantje wat we vanmorgen al gezien hebben, vlak bij deze twee mooie torens in de oude stad. Dat wordt vast weer de moeite waard

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized op door .

Een gedachte over “Oude meesters…..

Reacties plaatsen niet mogelijk.