Marina Porto Antico

Dinsdag 19 februari 2019

Gelukt! We hebben een haven gevonden waar we volgend jaar kunnen liggen. En ja, hoe moeilijk was dat nou? Achter het galjoen met Neptunus, recht tegenover ons huis, ligt de marina Porto Antico.

We liepen daar vanmorgen als eerste naar toe met het idee dat het vast te duur zou zijn, of alleen bedoeld voor lokale zeilers.

Maar nee hoor, we werden allervriendelijkst ontvangen door de dame van het havenkantoor, die ons alles vertelde wat we weten wilden. We mochten de steigers bekijken en de sanitaire afdeling, waar sinds kort ook een wasmachine staat. Prachtig allemaal en niet langer dan een kwartier varen van de pier waar onze Jonas wordt gelost. En de prijs per nacht viel ook mee! We zijn dus niet voor niks naar Genua gevlogen.

Vanmiddag zijn we met de navibus langs de pieren voor de cargoschepen gevaren, dus ook dat hebben we gezien. Echt fijn!

We kunnen nu dus echt vakantie vieren. Daar waren we al mee begonnen hoor. Gisteravond gingen we eten in een klein eethuisje achter ons huis en dat was echt lekker. De spaghetti smaakte zo goed! Sorry Mike, maar we moesten wel denken aan het prutje dat jij in Hoorn op je bord kreeg…..

Vanmorgen na ons bezoek aan de haven gingen we de oude stad weer in. Jakob speelde weer een poosje op het orgel in de Pietro kerk en dat was alweer leuk.

Wat een heerlijk cappuccino hebben ze hier toch en de focaccio tussen de middag was ook weer zo lekker. Dat belooft wat voor als we volgend jaar hier met de boot liggen. We kwamen bij een lift die ons naar de bovenstad bracht en hadden een prachtig uitzicht over de haven (foto onderaan blog). Er was ook een trap, maar die vermijd ik even want de knieën werken al hard genoeg. Via de museumbuurt liepen we naar het Piazza de Ferrari.

We kochten kaartjes voor een concert van Verdi vanavond in het Teatro Carlo Felice. Niet dat we zulke Verdi fans zijn, maar dat stond op het programma. We zijn benieuwd. Wordt vast de moeite waard.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized op door .

5 thoughts on “Marina Porto Antico

1. Marja

Nou bijzonder zo ziftten jullie nog in de kerk.
    En dan eens weer met de noorder zon vertrokken Hi..Hi
    Is even iets anders waar jullie nu zijn.
    Stoppen jullie volgend jaar met de verre wereld tochten?
    Veel plezier.
    Groet
    Marja

2. Chris

Hoi Hannie en Jakob

Leuk te horen dat de reis weer verder gaat.

Groetjes vanuit Somotillo Nicaragua waar ik een paar weekjes bij familie van vrienden verblijf.
    Morgenochtend om 03:00 uur meehelpen met het melken van koeien. Smiddags siësta, dan is het echt iets te warm.

Nu in een internet café en straks een ijsje eten en dan weer terug wandelen..

Groetjes,
    Chris y amigos

3. Greteke

Weer heel leuk om te lezen. Het boek Grand Hotel Europa speelt deels in Genua. De schrijver Ilja leonard Pfeiffer woont er. Hij heeft ook een roman over Genua geschreven: la superba. Dat heb ik niet gelezen, Europa wel, schitterend.
    Mn trappetje wacht op jullie.
    Dag!

Reacties plaatsen niet mogelijk.