Mindelo, no stress!

Vrijdag, 18 december 2015

Na DSC02282een lekkere zeiltocht vanaf Ilha de Santa Luzia kwamen we op woensdagmiddag in Mindelo aan. Vanaf de Helena waren er hele mooie foto’s van ons gemaakt.

De ankerbaai is heel bekend, want 5 jaar geleden liet de Oosterschelde, waar ik aan boord was, zijn anker vallen achter de Bodyguard van Dennis en Anneke. Dat was toch bijzonder! Nu 5 jaar laten liggen wij hier op eigen kiel en Anneke is niet meer. Bizar! We denken veel aan haar. Zeker hier!DSC07898

Tegen 5 uur stapten we in de dinghy om op het haven terras wat te drinken en bij te praten met andere zeilers. We hadden het ankerlicht al aangedaan op Jonas, want het wordt hier om 6 uur donker en we verwachtten niet voor die tijd terug te zijn. Tegen 7 uur waren we weer aan boord en bakten pannenkoeken. Heerlijk.

Het inklaren deden we op donderdagmorgen en dat ging zonder enig probleem. Daarna verkenden we de stad met Peter en Ria.

DSC07906 Het was een hernieuwde kennismaking zowel voor Jakob als voor mij,  want hij was hier voor zijn werk in Rotterdam ook al geweest.. De sfeer is hier zo ontspannen. Onder de zon zijn mensen blij en trots op hun land.

De straten zijn gezellig en kleurrijk en de mensen zijn heel vriendelijk en ontspannen. We dronken koffie in Cafe Royal en werkten de mail bij, want er was heel goed internet. We deden wat boodschappen en gingen terug naar de boot.

We hadden gezien dat er ’s avonds muziek zou zijn ter nagedachtenis van de zangeres Cesaria Evora, wat om 6 uur zou beginnnen. toen het om 7 uur nog niet begonnen was, gingen we wat eten in het havencafe. Na een poosje kwamen er bekenden langs en tenslotte liepen we de stad weer in.

Er was een groep Kaapverdianen muziek aan het maken en aan het dansen (slavengevecht) en omdat de deur van het gebouw openstond, gingen wij er kijken. Heel bijzonder. Daarna nog een Caiparinha in Club Nautica gedronken en deze relaxte dag was al weer om.

Vrijdag begon met wat klusjes op de boot en daarna de stadswandeling uit ons boekje. De was had ik intussen afgegeven en die zou om 5 uur klaar zijn. We spraken onze Engelse buurman, die alleen op reis was omdat zijn vrouw niet van zeilen houdt.

DSC07910We slenterden door allerlei leuke straatjes en Jakob herkende het hotel waar hij gelogeerd had voor zijn werk. Het was warm en dan ga je vanzelf een beetje rustiger aan doen. No stress!

DSC07904        DSC07928

Het was nog lang niet donker….. De was werd gebracht en was schoon, droog en rook goed! Een rastaman vroeg of ik nog kleren voor zijn moeder had…. Hoe anders hier dan thuis! Maar de kerstsfeer is er wel. Kijk eens wat een leuke kerststal.

Dit bericht werd geplaatst in Kaap Verdie op door .

3 thoughts on “Mindelo, no stress!

1. Joop en Marijke

Hanny en Jacob,
    Weer een mooi verhaal!
    Vanuit Nederland, waar het lente lijkt, wensen wij jullie mooie kerstdagen toe!
    Een hartelijke groet, Joop en Marijke

2. Marijke en Auke.

Hallo Hanny en Jakob,

Langs deze weg wensen we jullie fijne feestdagen en een voorspoedig en gezond 2016.
    We genieten van jullie reisverslagen.

Hartelijke groeten Marijke en Auke

3. Donald&Annelies

Hanny en Jacob,

Wij wensen jullie mooie kerstdagen en een nieuwjaar met goede wind en gezondheid toe!

Reacties plaatsen niet mogelijk.